Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl




MENU

BAZAR
Tutaj możesz znaleźć interesujące Cię elementy do budowy Juranda
Większość odnośników prowadzi do serwisu aukcyjnego Allegro z odpowiednimi kryteriami wyszukiwania. Odnośnik 'Szukanie rozszerzone', pozwoli Ci znaleźć motocykl w innych miejscach.

Osoby, które nie czują się na siłach, aby zbudować cały motocykl od zera, a bardzo chciałyby mieć jednoślad przypominający Junaka M10 - mogą spróbować przerobić jeden z dostępnych na rynku, starszych, klasycznych motocykli japońskich. W takim wypadku odpadają wszystkie problemy związane z rejestracją, wyborem ramy, silnika, mozolnym kompletowaniem poszczególnych elementów. Wybrany motocykl trzeba poddać "tuningowi optycznemu", głównie przez wymianę karoserii - obudowy lampy, zbiornika paliwa, błotników i puszek bocznych. Ewentualnie, w przypadku najpopularniejszych jednośladów z odlewanymi kołami - trzeba przemyśleć ich wymianę na szprychowe. Nie jest to może bardzo ambitne przedsięwzięcie, ale jeśli ktoś ma marzenie i wizję, to nie można mu przecież zabronić przeróbki. :)

Przy wyborze motocykla trzeba sie kierować przede wszystkim budową ramy. Od razu odpadają wszelkie jednoślady z ramą typu "delta" - obejmującą po bokach silnik i zbiornik paliwa. Bez większych przeróbek nie da się w nich umieścić zbiornika paliwa Junaka. Najlepsze są ramy zamknięte, z jedną rurą nośną pod zbiornikiem paliwa i podwójną kołyską obejmującą z przodu i dołu silnik (najbardziej zbliżone konstrukcyjnie do ramy Junaka). Przykładem takiego motocykla jest... Jawa 350! Względnie można wykorzystać motocykl z ramą zamkniętą jednorurową, a nawet z ramą grzbietową, w której silnik nie jest od przodu i z dołu osłaniany ramą. Do tego typu ramy przy odrobinie fantazji można dorobić przykręcaną, lub przyspawaną podwójną kołyskę.

Ze względu na całkowity koszt przeróbki - w kryteriach wyszukiwania uwzględnione są tylko motocykle szosowo-turystyczne w cenie do 3500 zł, nieuszkodzone i zarejestrowane w Polsce (z rejestracją motocykli sprowadzonych, osoby nieobeznane z tematem mogą mieć wiele problemów).


MOTOCYKLE

Motocykle do przeróbki      Szukanie rozszerzone