Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl




MENU

BAZAR
Tutaj możesz znaleźć interesujące Cię elementy do budowy Juranda
Większość odnośników prowadzi do serwisu aukcyjnego Allegro z odpowiednimi kryteriami wyszukiwania. Odnośnik 'Szukanie rozszerzone', pozwoli Ci znaleźć element w innych miejscach.

Silnik to zaraz po ramie najwazniejszy element budowanego JURANDa, determinujący szereg dalszych decyzji i kierunki konstrukcji. Dlaczego proponuję przede wszystkim silniki z przedziału pojemności 350-650 ccm? Zapewne znajdą się osoby przekonane o tym że "bez litra nie ma jazdy" i próbujące połączyć konstrukcję motocykla retro, z nowoczesnym, ponad stukonnym silnikiem. Można i tak. Tylko warto sobie samemu zadac pytanie czy ma to jakikolwiek sens. Mając do dyspozycji tak wielka moc - należałoby zbudować motocykl znacznie bardziej wytrzymały, o solidniejszej ramie, zawieszeniach, kołach (czy szprychowe wytrzymaja prędkości ponad 150km/h?) Bardziej pewny w prowadzeniu, bezpieczny, z doskonałymi hamulcami - tu juz nie bedzie miejsca na żadne kompromisy i oszczędności, branie pierwszych z brzegu elementów. Zastanów sie zatem Konstruktorze, czy na pewno chcesz zbudować unowoczesniona kopię Junaka 350, czy tez marzysz o ścigaczu i jesteś przekonany że zrobisz go własnymi rękami w piwnicy, tak żeby sie nie zabic od razu na jazdach próbnych?
Silniki 350-650 z reguły oferują moc znacznie przekraczającą to co mozna "wycisnąć" z poczciwego Junaka. Wśród nich najczęściej występują jednostki dwucylindrowe, o przyzwoitej kulturze pracy, niezbyt jeszcze szerokie - łatwe do wbudowania w ramę motocykla o gabarytach i sylwetce Junaka. Są to najczęściej też jednostki o w miarę akceptowalnym zakresie obrotów roboczych - maksimum w poblizu 8-10 tysięcy. Bo czy warto budować JURANDa, który będzie sie poruszał z dźwiękami przypominającymi szlifierkę? Całkowicie różnymi od przyjemnego "dum-dum-czenia" Junaka?

Silniki 70 i 110 ccm zostały tu umieszczone ze względu na model Jurand Junior :) czyli konstrukcję przypominająca Junaka, ale będącą motorowerem. Częste są bowiem praktyki "tuningu" motorowerów przez wymianę cylindra i tłoka, względnie całej jednostki 50 ccm na inną, wizualnie identyczną, ale o zwiększonej pojemności (i mocy).

SILNIK

Silniki 650 ccm      Szukanie rozszerzone

Silniki 600 ccm      Szukanie rozszerzone

Silniki 550 ccm      Szukanie rozszerzone

Silniki 500 ccm      Szukanie rozszerzone

Silniki 450 ccm      Szukanie rozszerzone

Silniki 400 ccm      Szukanie rozszerzone

Silniki 350 ccm      Szukanie rozszerzone

Silniki 110 ccm (Motorower +++)      Szukanie rozszerzone

Silniki 70 ccm (Motorower +)      Szukanie rozszerzone

Silniki 50 ccm (Motorower)      Szukanie rozszerzone